Det blir bättre

Skrivet den 2011-05-02, klockan 22:28:28
För ett par år sen köpte jag en bok; Det ska bli ett sant nöje att döda dig.

Jag grät sida för sida. Detaljerna gjorde så att det gjorde ont i mej, mej. Det kändes som om det var jag som fick slagen, så bra berättad är boken..

Några år senare läste jag den igen, de gjorde fortfarande ont fast jag visste vad som skulle hända.

Bara tanken att veta att någon har farit så illa helt utan anledning gör ont. Hon var inte skyldig till något men ändå var det hon som blev straffad.

Igår på Det blir bättre så handlade det om Magdalena Graaf och hennes liv kring misshandeln. Såg på det nu å jag fick tårar i ögonen.

Magdalena är en stark person och en bra förebild för utsatta kvinnor. För det går att komma undan våldet och det blir bättre.



//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0