Nyhet 2

Skrivet den 2011-02-09, klockan 19:05:49

En annan artikel som jag såg var denna. Jag blir lite upprörd.. De finns väl 80- och 90-talister som är lata, men de finns så många som inte är det.

Själv har jag sökt 100 jobb varje sommar, å de e inga lyxjobb utan, restaurang, städ, trädgård, mm..

Nu när jag har kollat på annonser till de yrke som jag i tre år har utbildtat mej till så behöver jag:
flera års erfarenhet av yrket

Hur är det möjligt? Hur ska jag kunna få ett jobb om jag måste ha så mycket erfarenhet? Jag kommer ju aldrig å komma in på arbetsmarknaden.. Det är som en ond cirkel, ingen erfarenhet - inget jobb

Jag har inga kompisar som sitter hemma å latar sej om dagarna.. Utan de flesta pluggar eller jobbar. Vissa är iofs hemma, men det är knappast frivilligt.. De får inga jobb, vad ska de då göra? Plugga bara för att få en sysselsättning? Knappats, de kostar ju att plugga..

Nej, jag tycker det är fel att hänga ut vår generation så, de e inte vårat fel!

Det är vuxenvärldens fel, för de bjuder inte in oss!

//Angelica

Vad tycker du?
Skrivet av: amanda
Den 2011-02-09, klockan 22:01:06

Håller med dig helt och hållet angående inlägget!



Okej, hoppas det går bra med pluggningen då! ;)

Ja, jag hade planer till helgen, men nu har jag blivit jätte sjuk så inget blir nog av, ska väl ligga hemma och vila emot min vilja antar jag,

kram.


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0