Hockey-legend

Skrivet den 2011-02-16, klockan 22:02:16
Hockey har aldrig intresserat mej, okej jag erkänner jag har tittat under OS, men inte mkt mer än så.. Eller jo, okejdå, när jag ser att de visar hockey från Elitserien på nyheterna så blir jag intresserad, inte av själva spelet utan för att veta hur det gick för HV.. ;)

Eftersom hockeyintresset är lågt så har jag inte riktigt följt Foppa å hans framgång, visst jag har sett på tv att han är bra, men inte mer än så.. Jag vet att han kommer från Modo, hans andra spelklubbar har jag ingen aning om.. Åhh, sen har vi ju den fantastiska Foppa-toffeln ;) Väldigt ful, men väldigt skön.. Å så vare ju golfbanan i Övik.. De sista jag vet om honom är att han fyller år på en väldigt fin dag, nämligen samma som mej..

Det är tråkigt att han slutar, men det var väl på tiden? Jag har länge tyckt att han ska lägga skridskorna på hyllan.. För de senaste åren har man inte hört om nån framgång direkt, bara skador.. För mej gjorde det att lite av hans storhet försvann.. Han var inte bra längre, de fanns andra som var mycket bättre..

Men, Foppa är ju Foppa, jag tror ingen som levt under hans hockeytid kommer å glömma honom oavsett vad, för han har väl blivit en legend.. Som sagt tråkigt, men bra.. För hans storhet finns fortfarande kvar hos mej...



//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0