Halloween

Skrivet den 2009-11-02, klockan 18:28:09
Halloween-helgen är ingen helg som jag diggar. Gillar den faktiskt inte alls. Den känns så skrämmande, vilket inte är så roligt för en sån som mej, som har nerverna på utsidan! Utomhus så är det skrämmande figurer, på teven är det bara massa skräckisar!

Förr när jag bodde hemma så var ändå det här en mysig helg. För det var den gången om året som vi "hälsade på" farmor, farfar, g.mormor, g.morfar. Det låter konstigt, men jag gillade faktiskt det. Även fast det brukar vara mörk så blir det en härlig känsla av alla ljus som värmer å lyser upp.

I helgen blev Eriks syster kidnappad av hennes kompisar. Kompisarna hade klätt ut sej till diverse läskiga saker. Jag visste att de skulle komma, men jag var inte riktigt beredd när dom kom. För jag kom ut ur badrummet, å de första jag ser är något obehagligt som kommer upp för trappan. Jag vart så himla rädd..!

Så, nej den här helgen kan vi lika gärna ta bort för min del. Om det fortfarande "firas" när jag har barn så kommer jag inte förbjuda dom att gå "trick or treat", men jag kommer inte å uppmuntra dom heller.

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0