Nedskräpnig

Skrivet den 2009-04-28, klockan 11:27:48
Hörde nyss nån reklam om nedskräpning. Det sades att de kostade en halv miljon varje år(?) och hade nedskräpningen skedde pga lathet.

Är inte riktigt med på det. Visst de beror säkert på lathet, men jag tror mycket beror på att det finns för få soptunnor! Jag hittar typ aldrig någon när jag behöver de. Å om jag hittar så är den överfull!


Å de där med böter för nedskräpning tror jag inte på. Känns bara fånigt, vem ska springa runt å bevaka det? Måste ju kosta mer pengar! Å de kan faktiskt vara så att man råkar tappa på backen, utan att man är medveten om det.

Den bästa lösningen enligt mej är:
* Fler soptunnor som töms oftare!

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0