Upp eller ner?

Skrivet den 2008-12-15, klockan 21:25:23
Hade en diskussion med Erik idag när vi åkte hem från Ersboda.. Jag sa att huset brann upp, då påpekar han att det heter brinna ner..

Jag förstår att saker inte kan brinna upp, för kvar blir det ju en askhög, alltså ner.. Men jag envisas ändå med å säga brinna upp, för det klingar bättre i mina öron..

Å som vanligt när vi diskuterar något så kom vi inte överens den här gången heller..

Ciao

Vad tycker du?
Skrivet av: sandra
Den 2008-12-16, klockan 18:27:04

jag håller med er båda.. det kan heta brinna ner för att husen brinner så att de ja.. inte längre står upp.. haha. så att säga det är mer eller mindre platt... sen kan de heta brinna upp,, för att lågorna klättrar och flammar uppåt.. hm.. svårt egentligen att säga vad som är rätt o fel.


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0