Diskriminering?

Skrivet den 2011-05-06, klockan 11:43:56

Igår mailade jag på flera olika bostäder som jag hittade på Blocket, så att jag har tak över huvudet när jag flyttar ner..

På eftermiddagen blev jag uppringd av en man som förhörde mej om:
¤ mitt jobb
¤ Eriks jobb
¤ barn
¤ ålder

När han hörde vår ålder (22-23) så blev de tvärnej!
Med anledningen:
"Unga är så flyktiga och bor aldrig kvar länge, så ni passar inte in hos oss"

VA?!?!

Kändes lite som diskriminering, bara för att vi var unga.. Han hade väldigt förutfattade meningar om unga. Okej, jag hade inte tänkt mej bo där hela livet, men i några månader kanske..

Livet som ung är inte lätt, det är svårt att få jobb eftersom man inte har hunnit få 10 års erfarenhet, har man inget jobb så är det svårt att hyra.. Samt att visa hyresvärdar inte godkänner unga par..

Lägenhetsjakten fortsätter...

//Angelica


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0