Tvättning

Skrivet den 2011-01-18, klockan 11:17:07
Eriks fin-väst låg i "mus-påsen" så jag kände att jag ville tvätta upp den lite, för det kändes ofräscht.. Kollade på tvättlappen å där stod det att den endast fick kemtvättas.. Men att lämna in den på kemtvätt kändes onödigt, för jag ville ju bara fräscha upp den, å de är nästan billigare å köpa en ny istället för att lämna in den..

Så jag chansade, å de blev katastrof.. Vad är det för plagg som inte tål vanligt vatten!?! Jag hade inget medel, utan det var rent vatten.. De ser ut som den har tappat färgen på vissa ställen, så det är väl bara å kassera den nu.

Men hur kan ett plagg inte tåla vatten? Vad hade hänt om han hade gått ut i regn? De va ju inte så att den låg i utan, jag doppade den bara. Visst att den blev dränkt, men det handlade om sekunder..

Skumt!

Från å med nu ska jag kika noga på tvättlappar innan jag köper plagg, orka lämna in på kemtvätt..

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0