Jobb

Skrivet den 2011-01-25, klockan 13:19:24
Det skrämmer mej att jag om 131 dagar är klar med skolan! Då ska jag ut å fajtas med alla andra på arbetsmarknaden.. HJÄLP! Vill inte!

Eller det är klart att jag vill ut å jobba, men skolan är min trygga zon å jag känner mej inte redo å lämna den..

Det värsta är att jag måste söka jobb, å jag brukar inte ha nån direkt framgång där..

2007 - sökte 100 jobb, 2 intervjuer, 0 jobb (för att jag skulle flytta)
2008 - sökte 100 jobb, 0 intervjuer, 0 jobb
2009 - sökte 100 jobb, 0 intervjuer, 0 jobb
2010 - sökte 100 jobb, 4 intervjuer, 1 jobb

Nu kan jag inte söka lika många jobb, för nu vill jag ju ha jobb inom de jag är utbildad till.. Fast jag kanske måste ta vad som helst i början, för att få in något på CV å komma in i systemet..

Men jag är redo att packa mina väskor å åka dit där jobben finns..

Vi får väl se hure går.. Kanske ska bli hemmafru, verkar kul, men väldigt jobbigt.. Så mycket som man ska hinna med; massage, yoga, manikyr, pedikyr, fika, hålla koll på städerskan ;)

Nej, usch, verkligen inte något för mej.. Dags å ge sej in i jobb-djungeln, för snart är det dags!!

//Angelica

Vad tycker du?
Skrivet av: Leia ♥
Den 2011-01-25, klockan 14:20:06

Roligt att någon inser allvaret med att skolan tar slut :P


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0