Dagens goda gärning

Skrivet den 2011-01-21, klockan 09:49:56
Jag gick fem minuter tidigare till skolan igår, för jag skulle prata med Fredrik, men jag kom tre minuter försent.

Anledningen till de va att de hände en olycka på vägen.

Jag hade hunnit typ 200 meter då jag ser att en kvinna framför mej halkar å far i backen.. Vanligtvis brukar folk va snabb upp igen när de halkar, men hon låg kvar.. En annan person gick till VC för att hämta kryckor, men de kom med en rullstol istället.

Fast då hade hon som halkat redan ringt ambulansen, för hon såg att foten var sne. De kom lite personal från VC å sen kom amulansen, å då kunde jag gå..

Fick beröm av VC-personalen, att jag hade stannat. Men hallå?? De är väl självklart, men går väl inte bara förbi om man ser att nån gör illa sej!! Jag gjorde iofs inte så mycket, mer å höll henne sällskap, men de fanns inte så mycket som jag kunde göra heller.

Sen fick jag bråttom till skolan, gick de fortaste jag kunde, men hann ändå inte i tid.. Men det gör inget, klart man offrar lektionen för en sån sak..

Var dock livrädd när jag gick den sträckan hem, för den är snorhal! Erik kom å mötte mej å han halkade till på samma ställa som kvinnan.. Jag har halkat till flera gånger den här vintern å även de ändra vintrarna som jag gått där.. Förstår inte varför de inte sandar!!

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0