9 aug 11

Skrivet den 2011-08-09, klockan 20:21:22
Vaknade upp med panik 03.44..

Jag var på väg till bussen med Erik. Såg på mobilen att jag hade fått ett röstmeddelande så jag lyssnade av det.. Det var polisen som hade ringt och de ville att jag skulle ringa upp. Jag ringde upp med det samma, polisen (som nu var en läkare(?)) berättade för mej att min lillebror hade varit med om en bilolycka och att det var allvarligt, de visste inte om han skulle klara sig.. Jag började springa till sjukhuset (NUS), genom korridorerna fram till akutmottagningens reception. Pratade med en sjuksköterska som skulle leta reda på min lillebror. Satt i väntrummet å då kom Erik å nåra andra med mat, så vi satt å åt.. Sen såg jag sjuksköterskan å då haffade jag henne å frågade om hon hade hittat min lillebror. Vilket hon hade, tog min mobil å jacka å följde efter henne.. Kom in i lillebrors rum och han låg nersövd på sängen, gick fram till honom å helt plötsligt så satt han upp å var klarvaken.. Han hade brutit höger knäskål å smalbenet på vänster.. Han berättade att olyckan hade skett i S-vall, när han var påväg till Piteå (va han skulle dit å göra fick jag aldrig grepp om), med honom var en tjej (okänd) som var helt oskadd, men som hade varit med i bilen.. Lillebror var mest orolig för att mamma å pappa skulle bli upprörda över att bilen va kvaddad.. Mamma å pappa var utomlands å ingen hade fått tag i dom.. Men jag å tjejen lugnade honom med att det inte var hans fel eftersom han blev påkörd bakifrån å smällde in i något..

Sen vaknade jag, så skönt.. Väldigt luddigt, men det är svårt att beskriva en dröm.. Tror drömmen kom för att lillebror åkte till Grekland idag, å jag var väl orolig för hans resa.. =P Tycker det är jobbigt när folk som står nära är ute å reser..


Annars idag då?
Har haft fullt upp på jobbet; plastat å stämplat.. Åskan gick å jag var själv inne å blev livrädd!

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0