Hjälm

Skrivet den 2010-11-17, klockan 21:15:00
Jag komma å tänka på en sak härom dan.. Egentligen så är jag ju riktigt dum i huvudet!!

Det är snöigt och halt på vägarna å jag cyklar utan hjälm.. Jag har en hjälm, men den ligger i förrådet.. Det är ju typ som å åka moppe med hjälmen på styret, idiotiskt!

Problemet är att jag är så barnslig å tycker att det är töntigt med hjälm.. Men varför egentligen? Det är ju som en mössa, fast den skyddar.

Jag borde ju va mån om mitt huvud, för hela min karriär sitter ju i mitt huvud! Vad gör jag utan mitt huvud?

Så tills vidare så får cykeln stå när det är snö å is.. Men snart kanske även jag växer upp å knäpper på mej hjälmen.

Jag vet att jag borde ha hjälm även under sommaren, men då är inte ramlingsrisken lika stor, men ändå.. Jag borde..

//Angelica

Vad tycker du?
Skrivet av: Helen
Den 2010-11-23, klockan 18:02:35

Jag tycker du ska bita ihop och knäppa på dig hjälmen även om det känns generande. Risken finns ju att man ligger där med sprucken skalle.



Kram från Helen som cyklar med hjälm både sommar och vinter.

Skrivet av: Angelica
Den 2010-11-23, klockan 21:35:47

Jo, jag är rädd för de.. Därför får cykeln stå tills jag mognat =)


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0