Värme

Skrivet den 2010-05-21, klockan 22:57:00
Det är helt sjukt, klockan är 22.42 å det är 10 grader ute inte nog med de så har jag 21 grader inne.. För typ sex timmar sen så hade jag 24 grader inne.. Jag har haft mina minifönster (vädringsfönster kanske dte heter) öppna sen klockan ett idag, men de verkar inte hjälpa, för det blir ju inte svalare..

Har haft det lite kämpigt nu på eftermiddagen å kvällen, jag sitter här med t-shirt å shorts. Jag fryser så jag måste ta på mej filten, men då börjar jag svettas så att jag måste ta av mej filten.. Sen börjar jag att frysa å då åker filten på å sen så svettas jag å då åker filten av.. Det blir som en ond cirkel..

Jag gillar sommaren för jag mår så mycket bättre då, är piggare å har mer motivation.. Men nu är jag less på den här värmen, den tar död på mej!! Det jobbiga är att det bara är början på värmen..

Erik har fått stränga order av mej att hålla sej på sin kant i sängen, för så fort han kommer i närheten så blir det för varmt, har flera gånger seriöst funderat på att lägga mej på golvet, för där är det iaf svalt. Jag ska byta lakan i veckan å då ska jag ta fram mitt sommartäcke, kommer dock bara kunna sova i det en stund, senare i sommar kommer jag bara att sova med ett lakan..

Jag är inte gjord för att leva under sommartid, blir det mer än 15 grader å jag rör på mej så svettas jag som en gris.. Just nu så längtar jag efter en snöhög!! Jag gillar inte när folk tar i mej på sommartid för jag är svettig 24/7 typ å de e äckligt.. Jag skulle behöva duscha tre gånger om dan minst för att hålla mej hyfsat fräsch.. Men vem har ork till det?!?

Värmen är till å med så illa att mina fingrar har svällt!! Tillslut var jag tvungen att ta av mej min f-ring (sorry Erik), men jag trodde att jag skulle få blodstopp, nu ska jag gå å skölja mina fingrar så kan jag förhoppningsvis få på ringen igen =)

//Angelica

Bara bara 4,5 månad kvar till oktober entrar å de förhoppningsvis blir svalare, jag måste härda!!

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0