Jag + fisk = no no no

Skrivet den 2010-02-17, klockan 13:42:32
I helgen åt jag nåt som jag inte hade ätit på länge..

På lördagen åt jag ärtsoppa. Det har aldrig varit någon höjdare för mej, det är klart det går ju å svälja, men det är inget som jag själv skulle laga å äta. Men blir jag bjuden så visst. Å de va inte så hemskt, men jag tog ingen andra portion utan det blev mackor istället. =)

På söndagen åt jag lax. Jag tror aldrig att jag har gillat fisk. Eller jo, fiskpinnar å fiskbullar(!), men resten NEJ. När mamma lagade fisk hemma så åt jag väl nån tugga eller så plockade jag fram köttbullar ur frysen.. I skolan så åt jag potatisen/riset å grönsaker, ibland åt jag upp paneringen på fisken.. Under alla kräftskivor så har jag bara ätit paj, för jag klarar inte av konsistensen av skaldjur, känns som gummi.. Å så har jag två dåliga erfarenheter av räkor..

Men i helgen när jag fick fisk så vare inte läge å säga att "jag tycker inte om". För hon som bjöd på det gnällde på folk som sa de fast de inte ens hade smakat.. =P Så jag åt ändå, små fiskbitar med mycket ris.. Eriks familj satt å flinade å den andra familjen fattade ingenting. =P Tror de e ovetande fortfarande..

Av alla fiskar så tycker jag lax är värst, men det var inte så farligt, i sånna situationer är det bara att tugga å svälja.

Nu har jag iaf smakat, så nu behöver jag inte göra det på nåra år.. =P Klarar mej bra ändå.. Får i mej Omega 3 på annat sätt så de e nog lugnt, behöver bara 2-3 gram om dan.. Kanske inte får det, men jag har inte dött än..

//Angelica

Vad tycker du?
Skrivet av: Bitterfittan
Den 2010-02-17, klockan 15:01:43

nej det tycker inte jag heller! hur är din onsdag snygging? (:


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0