Ett år utan plugg?

Skrivet den 2009-01-10, klockan 15:08:48

Varför kunde inte jag, typ som resten av min gymnasieklass, skippat å börja plugga direkt efter studenten? Fatta vad skönt det hade varit å kommit bort från skola, läxor, lärare å allt vad det innebär å plugga.. Ut å resa lite, träffa folk, göra sånt som man inte hinner eller kan när man pluggar.


Men nej, så tänkte inte jag utan, min plan var: basåret; 1 år, bygg; 3 år, jobba nåra år sen kanske börja tänka på familj..

Vart ska jag få in det roliga i mitt liv?!? Om jag pluggar nu 4 år först, å sen börjar jobba, det är inte så att jag kan ta ledigt hur som helst för att göra roliga saker, som att typ resa.. Å när man har fått familj är man ju mer låst.


Hade en gång en dröm att åka över till USA som AuPair, men jag tyckte att det var viktigare å plugga!! Å tänkte att jag kan ta det efter mina 4 år, jo tjena, som det ser ut nu så skulle jag inte kunna åka när jag är klar, Erik då? Jag kan ju inte ha han på andra sidan Atlanten! Samt att jag typ e för gammal då..


Just nu är jag bara så sugen på att ta en paus från studierna, för jag har ingen ork längre, känner mej inte särskilt motiverad heller. Men om jag gör det så måste vi ta vårt pick å pack å hitta en ny bostad. För jag måste plugga om jag ska få bo i den här lägenheten.. Å hitta en ny bostad är inte de lättaste speciellt eftersom jag bara har stått i kö i 9 månader och Erik i 0..


Å vad skulle jag göra istället, har ju inte direkt blivit rik nu när jag har pluggat så jag måste jobba för att få ihop pengar för att kunna göra nåt.. Men om jag väl har börjat tjäna pengar kommer jag att bli bekväm och inte vilja sluta jobba å ännu mindre vilja börja plugga igen..


Så jag kommer att fastna i kassan på ICA. "Hej" *blipp* *blipp* *blipp* *blipp* *blipp* "Var det bra så?" "Okej, då blir det 46 å 90" "Tack så mycket"


Nej usch vad tråkigt! Jag står nog ut en stund till med skolan, å försöker å hitta ett sommarjobb så att jag får tankarna på annat än skolan under sommaren..


Jag tror att många av min gamla gymnasieklass fortfarande inte har tagit sej till skolbänken än, å ett par kommer nog aldrig att göra de heller.. Å vad blir man då? Jo, kassör på ICA, för vi har ingen utbildning som ger något jobb..  Å det är då inte mitt drömjobb..


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0