Hyresrätt

Skrivet den 2009-04-02, klockan 12:02:00
Dagens lektion har givit mej så fruktansvärt mycket.. De handlade om hyresrätter, det är bra om man vill bli förvaltare men även sjukt bra om man bor i en hyresrätt, vilket jag gör.. Nu vet jag ju vilka rättigheter jag har.. Så när jag flytter härifrån så kommer inte Bostaden att kunna lura mej på massa ersättningspengar..

Å jag är så nöjd, för hon kommer å få kämpa för att få ut något!! Hehe..

Jag tycker synd om alla som inte får denna kunskap, för det är ju viktigt att veta.. Innan hade jag ju ingen aning om vad som gällde.. Lyssnade ju bara på Bostaden å trodde att de hade rätt.. Men de e allt lite falska, suger ut så mkt pengar som möjligt å gör så lite som möjligt.. Usch.

Hörde att de va en som fick betala för att hon hade gjort fettfläckar på tapeten, men när nästa hyresgäst kom så gjorde de inget åt de. Utan de fick bo med fettfläckarna även fast Bostaden hade fått pengar för att göra om de.. Därför kommer jag att kräva ett nytt handfat innan vi flyttar så att jag verkligen betalar för ett nytt handfat till den här lägenheten och inget annat!

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0