korvgryta --> korvsoppa

Skrivet den 2008-09-17, klockan 20:04:55

Hade hittat ett recept som jag tänkte att jag kunde prova.. De var inte så avancerat så de skulle nog gå bra..

Redan från början så strulade de, sved å kliade på händerna, kanske inte så smart av mej å skala potatisen, men vem skulle annars ha gjort de? Så de var bara att bita ihop.. När potatisen skulle ner i vattnet så blev de översvämning! Å de började aldrig å koka.. Men tillslut gjorde de iaf de.. La efter en stund i korven, å då vart de översvämning på nytt.. Tog fram även den lilla kastrullen så då vart de bra.. Tog lång tid innan de började å koka..

Efter drygt en timma så vare klart.. Enligt receptet så skulle de bara ta ca 25 minuter.. Å enligt receptet så skulle de vara korvgryta, de som var i min kastrull var korvsoppa.. =P Men de var ätbart, så jag ska inte klaga.. =)

Ciao


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0