Helgen med Nipyran å Rotsidan

Skrivet den 2008-07-28, klockan 09:38:11
Torsdag
M kom å hämta mej vid bussen, kom hem åt midda - tacos!!! Å sen skjussade Macke runt mej på moppen.. De gick bra den här gången, inte lika läskigt..

Fredag
Åkte iväg för att få internet å kunna plugga.. Lämnade in uppgiften.. När jag hade kommit hem så ringde det i telefonen, då vare en av mentorerna som sa att min uppgift inte ritkgit va korrekt.. Så i telefon försökte jag förklara hur jag tänkt å så.. Vilket inte va de lättaste, för han förstod inte riktigt va de va jag mena.. Å så va vi inte riktigt överens heller, vilket försvårade allt.. Men tillslut så löste de sej..

Gick å duscha å gjorde mej iordning, för vid middastid åkte vi upp till Solle å Nipyran.. Åt midda på en kinarestaurang, mycket gott å jättevarmt!! Höll på å smälta därinne.. Sen gick vi runt i parken å kollade.. Å klockan lite över 20 så kom han upp på scenen - IDOL-OLA!!! Han sjöng fem låtar å sen vare över.. Pappa å Macke hade gått till älven för å titta på laxar, de va inte så sugna på Ola.. Å när Ola va slut så gick jag å mamma också å kolla på laxarna.. Sen åkte vi hem..

     
Ola och älven

När vi hade kommit hem så ringde Pelle å fråga om jag ville följa me han å Lina till Solle, så jag åkte upp igen.. Jag å Lina gick fram till scen å dansa å sjöng, medan Pelle stod en bit ifrån.. Framåt halv tre började vi bege oss hemåt..

Lördag
Vaknade innan 9 å då va jag pigg.. Åt frulle å sen gjorde hela familjen sej iordning för å åka till havet.. Först fick jag låna internet för å fixa iordning uppgiften.. Å sen åkte vi till Rotsidan.. Åkte förbi Erik å om så vi tutade.. Men P ville inte egentligen, för tutan låter inge vidare.. =P

Var ute vid havet i nåra timmar å sen åkte vi hem.. Åt midda å efterrätt.. De va en sjukt go efterrätt - äppelpaj, som jag hade gjrot.. Sen åkte jag å hämta Macke å så drog vi till Erik.. Framåt natten så åkte vi hem..

    
Rotsidan

Söndag
Vaknade tidigt även denna dag.. Gick upp, sydde gardiner.. Eller mamma sydde å jag nålade.. Sen åkte vi å handla inför middan.. När vi kom tillbaka hade Erik kommit dit.. Vi lagade mat å sen åt vi.. Därefter satte vi oss i bilen å åkte tillbaka till Umeå..

Ciao

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0