Tfn-samtal

Skrivet den 2008-01-06, klockan 12:38:41
De här me å avsluta telefonsamtal är faktiskt väldigt svårt.. Va ska man egentligen säga? De e ju lättare om man pratar med nån från typ CSN, SIF, Bredbandet eller liknande.. Då ere ba å tacka för hjälpen (även fast man inte har fått nån hjälp) å sen säga hejdå..

men om man pratar med en kompis så ere svårare, för jag avslutar mina kompis-samtal på olika sätt, å ja kommer aldrig ihåg vad jag säger till vem.. =S "ska ja säg bara hejdå eller lägga till ett puss, eller ska ja ha både och, eller ska ja bara säga kram.. hur vare nu igen?" så ere varje gång ja ska avsluta ett telesonsamtal.. de brukar alltid bli en lång å pinsam tystnad, sedan ett nervöst jag-vene-va-ja-ska-säg-skratt... innan nån börjar å prata, men grejen är den att då tar manupp ett nytt samtalsämne å snackar lite till, innan man beslutar sej för att säga hejdå på nytt.. å då blir samma sak igen, tystnad å nervöst skratt.. å sen blire ett snabbt, "hejdå, vi hörs."

Därför är sms en mkt bra uppfinning!! Älskar sms!! För då blire inte så pinsamt.. de jobbiga är att det inte alltid funkar å skicka sms, så man måste ringa.. Men om de går så skickar ja hellre ett sms..

Att ja skickar sms, är också för att jag gillar inte i å ringa folk.. de e lite halvjobbigt, speciellt om man inte har nåe vettigt å säg å då blire massa tystnader.. Man kan ju inte ba ringa å säg: "Hej, de e Angelica. Jag vene va ja ska säga, vill du prata med mej?" =P=P inte så snyggt kanske.. hahaha

Jag kanske ska lära mej å ringa folk å öva på avsluten, kanske ska skriva upp vad ja ska säg till vem å ha på anslagstavlan, då blir ju mye lättare..


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0