Ska vi gå hem till dig?

Skrivet den 2008-02-03, klockan 18:20:08
Ska vi gå hem till dig 
eller hem till mig
eller var och en hem till sitt?

Ska vi göra som dom andra
och ängna oss åt varandra
eller ska var och en sköta sitt?










Betyder glansen i ditt öga
att du trånar o längtar,
eller är det ett rop efter ömhet
kanske är den helt enkelt en hinna av
rädsla av ensamhet och av trötthet


Ska vi gå hem till dig
eller hem till mig
eller var och en hem till sitt?
Vill du att vi går gemensamt
eller vill du gå ensamt?
Tala om vilka planer du smitt.

Kan vi inte försöka att strunta i dom andra?
Måste allting va så förfärligt besvärligt
Om du tar det som det kommer
Kanske vi hittar varandra utan
onödiga löften om kärlek








Ska vi gå hem till dig
eller hem till mig
eller var och en hem till sitt?
Ska vi göra som dom andra
och ängna oss åt varandra
eller ska var och en sköta sitt?


Du tycker om mig nu
men tycker du om mig sen
när morronens sol obarmhärtiga
ljus avslöjar alla detaljer?
Jag tycker om dig nu
men tycker jag om dig nu sen
när natten har gått nyfikenheten är stillad
och man letar efter nånting att säga?

Ska vi gå hem till dig
eller hem till mig
eller var och en hem till sitt?
Ska vi göra som dom andra
och ägna oss åt varandra
eller ska var och en sköta sitt?

Ska vi gå hem till dig
eller hem till mig
eller var och en hem till sitt?
Vill du att vi går gemensamt
eller vill du gå ensam?
Tala om vilka planer du smitt.

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0