Målningsdags!

Skrivet den 2008-12-09, klockan 12:20:46
Va inte lika trött i morse, skönt. Gick upp åt frulle, titta på julkalendern, plockade undan saker, klädde på mej, fortsatte å plocka undan å sen fick jag stressa iväg till skolan.. Tog cykeln för att de skulle gå lite fortare, fast egentligen så va det för halt för det.. Först fick jag inte upp låset, frysit fast, vred jag på en siffra så följde alla med.. Försökte värma de, men de gick inte bra de heller, slet å drog å tillslut så fick jag upp de..

Jag kom till skolan 08.02, vår lärare han kom 08.22.. Så jag hade inte behövt stressa så mycket.. Typiskt, fast vi började iofs 08.15... Lyssnade på de han sa, eller mer skrev ner det han skrev.. =P Sen va de egen räkning, jag satt i knappt en timma för sen va jag tvungen å kila hem..

När jag kom hem tog jag bort det sista i köket å värmde lunchen i micron.. Hann precis diska undan lunchen då de plingade på dörren.. Där utanför så stod målaren.. Han gick in å kollade runt,  nu har han täckt golvet och spaklat igen lite hål.. Han va snäll och sparade de hålen som är till gardinstängerna och hatthyllan, så vi slipper gör nya sånna hål, för de e lite jobbigt å göra hål i betongväggen..

Nu ska jag ta tag i mina matteuppgifter så jag ligger i tid, blir så jobbigt annars..

Ciao

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0