Degen

Skrivet den 2008-12-05, klockan 13:07:05

Har nu fått ihop en lussebullsdeg, men de va inte lätt.. Va lite tungt å knåda å hälla i ingredienser.. Men de gick även fast jag inte hade en bakmaskin, men jag använder hellre en sån..

Men jag börjar bli lite orolig den har stått å jäst i snart 30 minuter å handuken har inte börjat lyfta än, å de e bara 10 min kvar på jäsningen.. Hmm, inte så bra, men den kanske kommer igång nu på slutet.. De hoppas jag på..

Medan den fick stå å jäsa så slängde jag ihop en sockerkaka, har massa ägg som jag måste bli av med, så jag passade på.. Ska väl bli pannkaka nån dag snart också..

Ska fixa iordning lite,

Ciao


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0