MaC-dugga1

Skrivet den 2007-09-24, klockan 15:00:59
Förut har måndagar alltid varit en jobbigt dag att stiga upp på.. De är första dagen efter helgen å man vill inge hellre än å ligga kvar.. Men så har de faktiskt inte varit den här terminen, då jag har börjat 13 å har inte behövt gå upp förän 11.. Fast de e klart, alla måndagar är inte bra, som idag till exempel...

Vaknade vid sextiden i morse av att de va slagsmål innanför pannbenet å magen höll på å vända sig utåin... Inte bra, mindre bra med tanke på att de va första MaC-duggan idag.. Huvudvärken vet jag hur jag botar, men illamåendet... Inte en aning.. De va bara att ligga kvar i sängen å hoppas att de skulle gå över.. Tittade lite på TV å sen somnade jag om... Eller sov å sov.. Blundade å försökte.. Hade mest mardrömmar om duggan... Ja drömde att jag träffade Lina å Ammi...

Klockan 10 ställde jag mej i duschen, jag förstår inte, men att duscha gör en mkt piggare!! De kanske är de bästa botemedlet mot allt?!?! För efter kändes de lite bättre, ett tag iaf... Jag bestämde att ja skulle gå 12.30 så att jag skulle hinna i tid ifall de skulle lbi några sista-minuten-grejer... 

Kom in i klassrummet, öppnade MaC-böckerna för att göra en sista koll.. Kändes lugnt. Lisa kom å delade ut ett papper vi skulle fylla i.. Då insåg jag att de här va seriöst!! Å på varje papper man ränkade på skulle man fylla i namn och pers.nr... De gör man jue inte ens på nat.proven... Undra hur tentan kommer att vara då??

De va åtta uppg med a och b.. Å vi hade bara en timma på oss.. Så de va lite stressigt.. Fastnade på ett tal, men jag hoppade över den och tog den sist istället.. Å tur va väl de.. För jag hann precis klart å då hann jag inte titta igenom provet.. Vilket oroar mej lite.. För de är då jag hittar mina slarvfel..

Efter duggan gick jag hem, för Lisa skulle ändå bara gå igenom duggan.. För de första så gillar jag inte att få reda på svaret precis på än gång.. Jag måste smälta in allt först.. Å före andra så kändes de inte så bra att vara kvar då jag var illamående.. Ville inte riskera att nåt skulle hända i klassrummet...

Ska vila nu.. Innan de är dags för tvättning.. Fanns inget igår när jag ville ha.. Så jag fick idag istället...

Ciao

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0