Alltid samma problem!

Skrivet den 2007-09-10, klockan 12:30:09

Jag går upp på mornarna, äter frukost och tare lugnt. Sedan öppnar jag garderoben, tittar på vad jag kan tänkas ta på mej för något. Tittar ut genom fönstret för att se vad det är för väder, så att kläderna passar. Kolla efter en passande väska och skor.  Det kan vara lite knepigt.

Så idag gjorde jag samma sak. Gick ut i hallen och öppnade garderoben, tittade på en tröja som jag ville ha på mej och hittade ett par jeans, men då kunde jag inte ha de skor jag ville ha. Titatde ut och såg att det regnade lite lätt. Då skorna vara bra, men jag kan inte ha jeansen till. Kom på att jag måste ha en väska som är stängd så att de inte kommer in vatten och försör mina värdefulla böcker... Hittade en bra, men då passade inte skorna. Sen jacka, den funkar till de mesta då den är svart.

Fick börja tänka om.
Tröja - den som var tänkt från böjan, en vanlig t-shirt (en av mina favoriter) börjar bli gammal, men jag gillar den ändå..
Byxor - jeansen som jag tänkte på från början
Skor - ett par gympaskor, de blev inte högklackat som det var tänkt
Väska - en väska som jag kan stänga så att vattnet inte kommer in och som jag kan hänga över axeln, det blir mycket lättare att cykla då.
Jacka - min svarta.

Tog på mej det jag skulle ha, gick in i badrummet och tittade mej i spegeln, såg att de behövdes lite uppfräschning, Fixade de och gick ut till rummet igen. Tittade ut genom fönstret och såg att de regn som duggade förut, hade omvandlats till stora krokodiltårar!!! Vilket ger mej stora problem, skorna är inte perfekt vid det här vädret och inte jackan heller. Mascaran kommer att rinna då den inte är vattenfast!! Det kommer betyda att jag kommer se ut som en blöt katt som har gråtit på vägen till skolan!!!!! :O:O:O

Eller inte, jag tror att de precis slutade å regna och de blev lite ljusare.. De är fantastikst, kanske ska skynda mej till skolan nu, innan de kommer en skur till... Måste ta med mej papper också, så att jag kan torka av sadeln, annars kommer de se ut som om jag har kissat på mej och de vill ja inte...

Det här var inte första gången de här problemet dök upp och jag lovar att de kommer att vara de samma i morron och dan efter de och dan efter de och dan ef.... Ja, de kommer alltid att vara samma problem..

Måste sticka nu..
Ciao


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0