Nåt å tänka på...

Skrivet den 2007-10-09, klockan 18:05:11
Är fortfarande skakad över de som hände i Sthlm och Rödeby i helgen.. Tände ett ljus på aftonbladet.se för 16-årigen i Sthlm..  Gick med i gruppen "Bevara oss från våldet" på Facebook... Synd att jag inte kan ta mej till Sthlm på fredag...

Jag hoppas att de kommer att hända något snart mot allt våld.. De va väl inte så länge sen som en kille blev misshandlad på Kungsgatan i Sthlm å dog..  Vi måste börja se allvaret i de här våldet.. De ska aldrig behöva gå så här långt, de ska inte ens starta!!

Hörde nyss på radion att tre hade blivit häktade å en hade släppts.. Såg också att de stod "Häktet är ingen plats för en 16-åring" Häktet är väl inte en plats för nån egentligen.. Men efter att ha släckt livet för en 16-åring så borde man kanske sitta nånstans å fundera över vad man har gjort.. Vållande till annans död och misshandel är väl inget som man ska hålla på med heller..

Vill ju helst tro gott om alla människor, men världen idag har visat att man inte kan göra de.. Tyvärr ser de ut så, men jag hoppas att de blir ändring på de snart.. Jag vill känna mej trygg när jag går utanför dörren. Tyvärr gör jag inte de längre å jag har ingen aning om vilka som jag kan lita på. Ska de se ut så? Vad e de för värld?

Nu är jag orolig för min lillebror, som är 15, har ingen koll på han nu då jag inte bor hemma.. Men jag hoppas att min mamma har koll på honom (vilket jag iofs tror, ho har koll på allt å alla :P).. Han kanske inte alltid är en ängel (även fast han tycker de) å han kan nog tjaffsa emot om han bli påhoppad.. Men jag hoppas att de inte går så långt..

Tycker att föräldrar borde ha bättre koll på vad deras ungdomar gör när de e ute.. Många har nog de, men de e långt ifrån alla...

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0