Dugga-ångest

Skrivet den 2007-10-15, klockan 11:15:12
Skulle gå och lägga mej tidigt igår, men de va lättare sagt än gjort.. Eller jag gick å la mej i hyfsad tid, sen va problemet att somna.. Hur mkt jag än försökte, så kunde jag inte somna.. Läste matteböckerna ett flertal ggr, för de brukar trötta ut mej.. Lare under kudden å slöt ögonen, vred på mej hur mkt som helst, sängen knakade varje gång jag rörde mej.. Super irriterande.. Tände lampan, tog fram Livstid å läste den istället. Läste ett par sidor, rättade till kuddarna å släckte lampan å slöt ögonen igen.. Men jag lyckades inte.. Gick upp, tittade ut genom förnstret.. De va inte bara ja som va vaken, många rum va upplysta å då va klockan 00.30.. Tog fram Livstid igen å läste ett par sidor, tills jag tappade koncentrationen, då lade jag ifrån mej boken snabbt, släckte lampan å slöt ögonen.. Men de funkade inte.. Blev pigg då..

Alltid när man MÅSTE sov så kan man INTE!!! Varför ere så?? Anledningen att jag inte kunde sova kunde bero på dugga-ångest kanske? Eller Borde jag oroa mej så mkt egentligen? Om man ska bedömma kunskaperna från igår så är svaret, JA! Kände att jag inte kunde så värst mkt.. Så jag va orolig..

Men i morse när jag öppnade böckerna så kändes allt simpelt, de va lixom inga problem att räkna.. Lyckades lösa alla uppgifter jag gjorde.. Hade fel på en, men jag förstod mitt fel.. Så nu borde jag vara lugn. Om jag är de? NÄ, inte de minsta...!! Konstigt nog..

Nu ere bara 1 timma å 45 minuter kvar, sen sitter jag där med pappret frmför mej.. Hur de går? De får vi se senare i veckan..

Ciao

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0