För jag har tagit studenten, fy fan va jag é bra!!

Skrivet den 2007-06-09, klockan 11:37:34
Gick upp väldigt tidigt i morse, för jag var tvungen att klä på mej, sminka mej och se pigg ut! Sedan bar det av till Kastellet i Vaxholm. Vi hade Champangefrukost och fotade oss där. Det var väldigt trevligt! Skrev i varandras mössor och minglade runt.

Sedan åkte vi hyrd buss till skolan, hela klassen. Det kändes fett lyxigt! Vid skolan hälsade vi på lärarna och hade en kramring.. Sedan var det dags att gå på båten.. Där åt vi lunch och fikade. Fick våra betyg och några fick priser för bästa betyg, dock inte jag.. :P Det var otroligt varmt och jag trodde att jag skulle dö... Men jag överlevde.. När vi närmade oss skolan var hamnplan full med människor. Jag försökte leta efter mina nära å kära, men det var inte lätt.. Hittade dem när jag kom i land.. Fick massa gossedjur om halsen. Sedan blev det en kort toapaus innan det var dags att bege sig hem..

Jag på skolan och min fina skylt!

Pappa hade fixat min hemtransport, men jag hade inte fått veta vad det var... Det var en limo!!! Fett cooolt! Kramade om Anna och Bl innan jag hoppade in i min vita limo.. Ställde mej upp och ut genom takluckan när vi lämnade skolan.. Viftade med min flagga drack champange och vinkade och skrek... Åsa, Emma, kusin Lina och gammel moster Cattis satt med mej i baksätet. Macke och kusin Victor satt fram med pappa som körde. Sedan började färden hem.. Mormor och morfar var bakom oss hela vägen... Ställde mej upp och vinkade och tutade i min tuta lite då och då.. Spelade musik så det dånade ur högtalarna...
Min bil!

När vi kom hem stod de och tog emot mej.. På garageväggen satt det en skylt och på taket en flagga... 
Öppnade lite paket och åt pastasallad och prinsesstårta! Njammiiiii!!

Garaget

Sedan gick jag ut på kvällen.. Drog med mej Ammi... Alltid trevligt med lite sällskap.. Visst jag hade ju klassen, men ändå.. Men jag tyckte att det var fett segt och jag var trött och hade ont i min rygg (från limon.) så jag åkte hem vid två... Somnade på t-banan, men Simon väckte mej.. Sedan somnade jag på bussen också, men en gammal klasskamrat från nian väckte mej.. Hahaha.. Vilken tur jag har...!!! :P

Kom hem och gick och la mej på en gång...

Vilken trevlig dag jag hade! Det var helt otroligt! Jag skulle vilja ta studenten flera gånger, men inte gå i gymnasiet fler gånger för den tiden är över....

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0