Födelsedagar

Skrivet den 2007-12-20, klockan 15:28:12

Jag har nåe ja måste erkänna.. Jag höll på å glömma bort min gamla moster igår.. de va så att hon fyllde år.. ja har tänkt på de hela helgen, att ja inte får glömma.. men igår vare helt borta.. hade inte en tanke på de på hela dan!! Jises, men ja brukar ha svårt att komma ihåg hennes födelsedag, ja vet att de är i december, men inte om de e den 18:e eller 19:e, de e klurigare..

men igår kväll när ja satt vid datorn spela tetris kom ja å tänka på min mamma, hon har aldrig i hela sitt liv spelat tetri!! hon visste inte ens vare va innan ja introducerade de för henne!!! sen kom ja å tänka på den där kuben som man vrider å får olika färger.. då kom ja in på årtal, den kom 1973.. samtidigt som allt detta satt ja å tänkte på en person och födelsedagar... sen klickade de till i min hårddisk att min moster fyller år... va lite orolig att hon hade gått å lagt sej, men hon va vaken fortfarande.. så gammal är hon inte att hon går å lägger sej tidigt.. men vadå, man kan ju gratta nån fram till 23.59.59, för de e ju fortfarande samma dag, så man har ju inte glömt de.. å förresten hade de inte gjort nåe om ja hade glömt, för hon kom inte ihåg min födelsedag.. de e bra å fylla år tidigt på året, för då vet man vilka man ska gratta, juste de, de som grattade än själv... !!! =P=P

hur snällt ere egentligen å glömma en födelsedag?? ja tycker att man borde komma ihåg andras födelsedagar, eller de beror på vem som fyller år.. men man borde ha koll på sin familj, släkt å kompisar som man umgås med titt som tätt.. ja kommer ihåg alla födelsedagar, tom gamla klasskamrater som ha hade i mellanstadiet!! de borde ja glömma å komma ihåg när min moster fyller år istället..

Ciao


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0