Studentskiva

Skrivet den 2007-04-18, klockan 12:16:39
Vilken kväll!! Helt otroligt! Riktigt najs!

Men jag var lite orolig, då jag gick upp halv sex och skulle komma hem sent.. Jag är väldigt kvällsstrött vilket inte så så bra..

Men jag kom hem efter skolan, vi hade bara gröna lektioner, vilket gjorde mej lite irriterad.. Jag kunde lika gärna ha stannat hemma hela dan.. Jag som hade bokat om massa saker för att kunna gå på lektionerna!! *suck* Men, men, sånt e livet..
Men eftersom jag kom hem tidigt fick jag mycket tid på mej att göra mej i ordning.. Duschade, tog de lugnt...
Mamma fixade mitt hår och smink.. De blev jättefint!!! Tyckte jag iaf.. Hahaha (egoist? Javisst!!)

Strax efter 18 åkte vi hemifrån, fick skjuts hela vägen.. Väldigt skönt.. När jag hopapde ur bilen i Gamla Stan var det massa människor som stirrade på mej och skrattade. Hallå?? SÅ farligt var det inte.. Jag var ju bara lite uppklädd.. Det var lite struligt att komma in, då listorna inte var på plats, men det löste sig tillslut.. Gick in, pratade med lite folk. Sedan gick vi och satte oss vid bordet.

Macke fick sitta bredvid mej så att han inte kände sig ensam. Han var föresten också väldigt snygg!! Hahaha... Han ville inte ha på sig kostym, det var inte hans stil.. Men han tog på sig den ändå.. Och såg riktigt manlig ut, fast han bara är 15!! Det var ju inte bara jag och Macke som var snygga, alla var faktiskt väldigt snygga!! Coolt att se när alla har klätt upp sig, det brukar man inte få se i skolan...

Vid bordet serverades det vin (cola för de små). Till huvudrätt var det potatisgratäng och nåt kött (är dålig på vad kött heter.. Vet typ korv och köttbullar.. Hahah) samt lite grönsaker som jag inte äter... hmm... till efterrätt var det glass och grädde...

Under middagen hölls det tal både av lärare och elever, dock inte av mej.. De var väldigt roliga att höra på. Vi fick även diplom, alla vart utsedda till "LK2004's ......". De var några i klassen som hade hittat på massa saker.. SJälv vart jag utsedd till LK2004's UF-diktator med motiveringen:
"Aldrig någonsin har ungdomar varit så rädda för att arbeta inom Ung Företagsamhet. För sitt styre med järnhand och piska."

Hörde från olika håll: "Men det stämmer ju, hon e ju så..." hahaha... Jaja, de får man ta.. Jag tycker iaf att jag gör ett bra arbete i det där företaget... Och det är huvudsaken...
När middagen var slut var det dags för de mindre att gå hem, som ex lillebror..

På efterinsläppet kom först Åsa och Emma, de va jätte, jättefina!!! Sedan kom även Lina och Ammi (smart asset hade glömt legget hemma!!) de va också väldigt fina!!

Några bilder från efterinsläppet.. Fler bilder kommer kanske senare..

Så småningom började folk att droppa av. Jag gick vid 2 med Åsa och Emma.. Åsa hade väldigt ont i fötterna så hon gnällade som en liten unge... Men sedan tog hon av sig skorna och sprang från Gamla Stan till Sergel... Det gick bättre, för då slapp jag höra hennes gnäll.. Hahaha... Sen tog vi bussen till B-plan och därifrån fick vi skjuts av Åsas mamma.. Skönt.. Mamma kom och hämtade mej sista biten... Sen kom jag hem vid halv fyra och gick upp på övervåningen,  lade mig i sängen och somnade...

Jag trodde att jag skulle få sova länge, men inte det.. Vaknade 07.30 av att Macke fick panik.. Han hade försovit sig.. Men jag somnade om, sedan vaknade jag halv tio och då var jag väldigt pigg... Vilket jag inte kan förstå, jag borde vara astrött!! Men nä... Fast det är tur att jag är ledig idag för då kan jag ta det lugnt, men jag kunde faktiskt ha gått till skolan.. Hahaha...

Ciao..

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0