Misslyckande..

Skrivet den 2008-08-27, klockan 15:15:12

Jag kom hem idag å tänkte att jag skulle vara snäll å duktig å göra en sockerkaka å kakor till Erik å hans kompis..

Kom hem höllde i alla ingredienser i sockerkakan, de jag kom på efteråt var att jag hade tagit bakpulver istället för vaniljsocker!! Vilket kanske inte blir så lyckat.. Så jag kom på den brilljanta idéen att göra dubbelsats. Hällde i smeten i formen å så in i ugnen.. Å den växte, ovanför formkanten..!! Stack hål i den för att kolla om den var klar, såg fin ut så jag tog ut den ur ugnen.. När jag sedan vände på den så föll allt ihop å isär!!

Å så såg jag att de inte var riktigt torr, utan lite smetig fortfarande.. Lämnade den åt sidan å började med kakorna iställe.. Eftersom jag hade gjort dubbelsats på sockerkakan så hade jag för lite mjöl för att göra kakorna, så de blev bara en halvsats.. Vilket inte ger så många kakor.

Men nu harom iaf kakor, inte för att jag vet hurom smakar, de får Erik avgöra sen.. Å så tog jag fram bullar ur frysen, hade precis två kvar, vilken tur jag har.. Så dom får nöja sej med de..

Ciao


Vad tycker du?
Skrivet av: Cristian
Den 2008-08-27, klockan 19:20:42

Det är fanimej inte lätt alltid, inte.

Skrivet av: Agge
Den 2008-08-27, klockan 20:42:48

Men de borde inte bli så misslyckat.. =P


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0