Trappor

Skrivet den 2012-03-06, klockan 20:52:38

När jag går i trappor så är jag väldigt försiktigt.. Håller nästan alltid i handledaren å springer sällan..

Det för att för många år sedan så sprang en kompis i en trappa på sin skola å ramlade å slog då sönder njuren eller mjälten (kommer aldrig ihåg vilken). Tyckte de va riktigt obehagligt, han hade nog otur för de e nog inte så vanligt att de blir så illa.. Sen en påsk när vi var på landet så skulle vi åka å handla, jag gick ner för trappen å halkade till å slog i svanskotan.. Hade ont i länge efteråt... För nåt år sedan så skulle jag upp för trappan hos Erik å hade bråttom så jag sprang å tog två steg i taget, missbedömde avståndet lite å föll.. Hade länge ett jack i knät..

Därför är jag väldigt försiktig i trappor.

På jobbet där vi har en del trappor så håller jag alltid i mej å går lugnt å försiktigt, när jag klättrar på stegar så känner jag så att stegen är stadig å jag håller krampaktigt i mej..

Jag slarvade lite förra måndagen då jag skulle ner från filigran, pallen jag klev ner på var inte så stadig som när jag klättrade upp, någon hade flyttat på den, så när jag klev ner så vickade den till å jag höll på å falla ner för betongtrappen, men jag fick tag i väggen å trappräcket å återfick balansen, sen kollade jag noga att den var stadig när jag skulle upp och ner...

Trappan jag for nerför i fredags hade jag inte en tanke på att den va dålig.. Har gått upp å ner för den trappan mycket.. Det är bara 5-6 steg så de är ingen handledare, så jag hade inget å fånga upp mej i när trappan försvann under mina fötter.. Gick inte å göra så mycket då.. Men nu sitter trappan iaf fast så nu hoppas jag att den är säker, men de kommer nog va lite skakigt å gå i den de första gångerna..

Så i fortsättningen så kommer jag att vara ännu mer försiktig i trappor, gillar dom verkligen inte..

//Angelica


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0