Olycka

Skrivet den 2012-03-03, klockan 16:33:09

Veckan har vare tuff. I början var ena arbetsledaren på kurs å den andra sjukskriven så de va bara jag å platschefen på plats. På torsdagen när han som var på kurs skulle komma tillbaka så blev han sjuk likaså platschefen, så de var bara jag på plats. På torsdagen var de mycket att fixa, hade fullt upp hela dagen. På fredagen var jag också själv, fixade å trixade med att få ihop allt. Gick skyddsrond å hjälpte traktorn å komma igång, sen skulle jag gå in å fixa lite pappersarbete, då hände de som inte fick hända...

Jag gick ut ur hissen å skulle börja gå ner för trappen på 5-6 steg, kom ut på första steget då trappan gled iväg, föll ner 50-70 cm å landade på betongplattan, i fallet fastnade jag med fötterna i trappan. Lagbasen kom ut ur containern, ropade på skyddsombudet. Lagbasen ringde 112, de skickade ut en ambulans, under tiden tog gubbarna av mej skon å försökte hålla mej lugn. Ambulansen kom efter 20 min, de ville art jag skulle ställa mej upp å hoppa på mitt friska ben till bilen. De va då jag upptäckte att de även gjorde ont i vänster fot. De gick å hämta britsen så jag fick ligga på den istället.

Kom fram till Ackis där de tog in mej på ortopeden, de undersökte foten å körde sedan upp mej till röntgen, de togs massa bilder å sen fick jag åka ner igen. Som tur var så var foten bara stukad, de lindade den å jag fick kryckor.

Blev hämtad av en arbetsledare som hade fått rycka in istället för mej, plockade ihop mina saker å sen kom Erik å hämtade mej på jobbet. Fick sitta på hans jobb tills han slutade.

I natt så började de å svida så jag kunde knappt sova, i morse tog jag av lindan å kollade, va röd där tejpen suttit...

Har hoppat runt på mina kryckor idag, försökt å använda foten, men de e inte lätt. Jag hoppas att den blir bra snart, inser nu hur beroende jag är av mina ben.

//Angelica


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0