Nåt otäckt som hade kunnat bli värre

Skrivet den 2011-10-13, klockan 19:39:30
De kändes som om jag såg en film.. Kändes väldigt overkligt.. Höll andan nåra sekunder innan jag samlade mej å åkte vidare..

Stog vid en korsning och väntade på grönt ljus.. När de blev grönt tog det en stund innan kön började rulla.. Sakta men säkert så kom bilarna igång, när första bilen hade passerat trafikljusstolpen så hände de som man bara tror händer på film.. Helt plötsligt ser jag en lastbil i korsande fil dundra förbi... Bilen som precis hade passerat stolpen fick nita för annars hade de smällt.. Tror pulsen hos den föraren steg till max, min steg å repade sig inte förns jag kom hem..

De va hemskt å se, tur att de inte vart värre.. Hade lastbilen träffat hade bilen flygit iväg med en väldans fart å föraren hade nog inte klarat sig..

Förstår inte att lastbilen inte stannade.. De hade haft rött ett tag så han borde ha hunnit stanna.. Han/hon måste ju bara ha trotsat det å kört ändå å hoppats på de bästa..

Jag är glad att radion inte ville fastna, att ettan inte gick i, att jag inte vågade kasta mej ut i första korsningen.. Annars hade jag kunnat varit etta i kön, nu var jag trea.. Jag är även glad att de tog lite tid för bilarna framför mej att komma iväg, annars hade jag sett något som jag hade fått mardrömmar av..

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0