Orättvisa

Skrivet den 2011-05-17, klockan 15:42:39

Under våren innan Erik tog studenten så skickade M en annons om ett jobb till mej som jag sen gav till Erik.. Han ringde, åkte dit å träffade dom å fick jobb.. När han sedan var tvungen å sluta så lyfte han luren å ringde ett samtal å fick ett nytt jobb.. Efter några månader ringde den gamla chefen upp honom å Erik fick ett till jobb..

Själv har jag sökte miljarder med jobb, så jag har varit lite bitter..

Så nu när han skulle söka jobb i Uppsala så hoppades jag att han skulle få kämpa lite.. Han skickade in 3 formulär, ringde 4 åkerier å fick ett jobb..!

Livet är bra orättvist! Man kan inte ha sån tur alla gånger..

Önskar att jag kunde få den turen nångång då jag sökte jobb.. När jag börjar nu på mitt jobb så ska jag aldrig sluta så jag slipper hela sökningsprocessen.. =)

//Angelica


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0