Arbetskläder

Skrivet den 2011-02-04, klockan 21:35:49
Igår när jag jobbade var jag på nån klinik(?), iaf när vi skulle in till operationsdelen (sterila delen) var vi tvugna å slussa genom ett omklädningsrum. Där inne fick vi ta på oss "doktors"-rockar, "skyddsmössa" å skoskydd.. Sen fick vi gå in till den sterila delen..

De va ju bara uppvakning, tvättställe å lite sånt.. Inte ens in i operationssalen, men det var väldigt noga.. Egentligen skulle vi nog haft handskar på oss, för att vara extra rena..

Men iaf, jag kom fram till en sak, tur att jag inte jobbar inom sjukvården..

1. "Doktors"-rocken passade inte mej alls..!
2. Skyddsmössan, kliade å va sjukt osexig!

Tur att jag slipper de problemen.. Fast jag vet inte om varselkläder å hjälm är nå snyggare.. Lite tuffare, kanske?

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0