7-11 april 11 - Stockholm

Skrivet den 2011-04-11, klockan 21:33:05
Torsdag
Jag plockade och fixade medan Erik låg å sov. När han vaknade så klippte jag honom å sen gjorde vi oss iordning för att åka. Gick till flygbussen å fick vänta en stund, men hellre de än å missa den. När vi kom fram till flygplatsen så checkade vi in å gick igenom säkerhetskontrollen. De va ett tag innan vi fick boarda så så vi fickade så Erik fick i sig nå kaffe. Sen fick vi gå på flyget, satte oss vid fönstret så vi kunde se något.

Starten gick bra, men landningen var lite jobbigt, för det blåste fruktansvärt mycket i huvudstaden. Men vi kom ner tillslut, men det är läskigt att flyga in över alla hus, känns som om man kommer att ta i.. Men det är häftigt att de staden ovanifrån.

Fick hämtning från flyget, när vi kom fram så var de inte så spännande. Umgicks med familjen. Planen var att jag skulle sova tidigt, men de blev inte så.

Fredag
Gick upp 05.45, gjorde mej iordning å matchade så jag kunde åka med P. Gjorde lite olika ärenden, vid lunch kom Erik å mötte upp mej, han hade åkt kommunalt helt själv, han va lite skakig ;)
Sen drog vi in till stan, jag blev frissad å sen va de dags för ett till ärende. Efter de så träffade vi Eriks kompis Emelie å tog en fika.

Efter fikan va de dags att åka hem. P kom å hämtade oss vid bussen, när vi kom hem så va middagen serverad. Åt å hade trevligt med familjen =)

Lördag
Sov tills Erik tyckte att de va dags att gå upp. Åt frulle, rastade kissen, vi blev lite osams å hon vart jätteläskig så vi sprang in. Sedan gjorde vi ordning för kalas å sen kom gästerna. Åt middag å efterrätt, supergott.

Efter att gästerna hade åkt så satt vi uppe en stund.

Söndag
Sov ut, för jag var trött. Sen va söndagen seg. Spelade spel ute på altan, va väldigt varmt där ute så de va skönt. Sen gjorde jag å Erik oss i ordning för middag. Åkte hem till Ammi å Fredrik, de bjöd på kyckling med rotgrönsaker å till efterrätt chokladmousse med hallon (som jag måste få recept på!!), spelade TP innan det var dags att fara hem, när vi kom hem så gick vi å la oss.

Måndag
Gick upp tidigt, åt frulle, packade ner det sista i väskan å satte oss i bilen. Erik fick köra å känna på Stockholms rusningstrafik. De va inte så farligt, men han tyckte att de va nog mycket. Kom fram lite för tidigt, för vi hade räknat med kötid, man vet lixom aldrig hur trafiken ser ut, så vi va på den säkra sidan. Vi fikade, checkade in, köpte en tidning, gick igenom säkerhetskontrollen. Väntade en stund innan vi fick boarda. Tog en fönsterplats den här gången också, flög ovanför MoP, lite coolt.

Gick fort å sen va på fast mark i Umeå. Väntade en stund på bagage å sen tog vi flygbussen till stan å sen vanlig Ultrabuss. De va skönt att komma hem. Pluggade lite, hämtade bilen å sen var det dags för jobb.

Har lite bilder från huvudstan, men jag har inte lagt in de i datorn än så de kommer senare, i morron kanske.

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0