Hem??

Skrivet den 2010-11-02, klockan 20:00:00
När jag skiver/säger att jag är hemma så blir kompisarna i Sthlm som galna.. "Åhhhh vi måååååste ses!!!" "Hur länge är du hemma?" "Kan jag komma förbi?"

Nyligen ändrade jag min hemort på FB till Umeå, Erik tyckte jag var konstig, för han tyckte att jag borde skriva Sthlm.

Men grejen är den att Sthlm inte är hemma för mej längre, det har inte varit det på 3 år nu.. Utan det är hem till mamma och pappa..

Vissa verkar tro att hemorten är där man kommer ifrån. Men för mej är hemorten där jag är bosatt och skriven.. Och jag är bosatt och skriven i Umeå, därför är det min hemort..

Kom ihåg!
Hemort: UMEÅ
Urspurngsort: STHLM

//Angelica


Vad tycker du?
Skrivet av: Ammi
Den 2010-11-07, klockan 14:43:15

Ville bara tacka dig för en fin kväll, känns så jäkla skönt att veta att man har en vän som dig! <3

Skrivet av: miss P E
Den 2010-11-08, klockan 15:34:59

Har aldrig bort utanför Kalmars gräns... men du har nog rätt i vad du säge ;)

Skrivet av: Angelica
Den 2010-11-09, klockan 14:37:35

Ammi: tack själv, de va supermysigt.. Måste göras om nästa gång jag kommer ner =D BB-mys är bäst!! <3


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0