Helgmiddag

Skrivet den 2010-05-21, klockan 20:37:15
När jag är ensam hemma om helgerna så är jag inte så noga med måltiderna, jag äter då jag är hungrig, typ frulle å middag..

Jag brukar köpa;
¤ en baguette, till det har jag smör, ost, skinka, gurka å paprika - baguetten brukar inte va så god på söndagen, men det är bara att trycka ner den i rosten så är den ätbar.

eller

¤ färsk tortellini med kyckling å en creme fraiche; franska örter - när pastan är färdigkokat så häller jag av vattnet å blandar pastan med såsen.

eller

¤ en grillad kyckling, keso, en rödlök å majs - blanda ihop allt å krydda med örtsalt, min sk Kesokyckling, mycket gott.

Jag borde kanske komma på nåt annat å äta om helgerna, för de här maträtterna börjar bli tjatiga.. Eller kesokycklingen har jag inte ätit på länge, men jag gillar inte å rensa kycklingen..

Den här helgen kör jag på tortellini, fast jag ditschade de franska örterna å tog vitlök istället, lyxade till med minibaguette å grönsaker.. Mums..



//Angelica

Vad tycker du?
Skrivet av: bitterfittan
Den 2010-05-21, klockan 21:37:34

jag fixade bara till ett överkast (:



ajdå, inte kul med plugg. hur har det gått för dig?


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0