Att ta studenten

Skrivet den 2010-06-04, klockan 20:09:46

Läste i tidningen vad det kostar att ta studenten å jag blev chockad hade ingen aning om att de kosta så mycket!! Vilket kanske beror på att de va min mamma som öppna plånboken för det mesta under den tiden, vilket jag faktiskt får lite ångest för nu.. De va ju jag som hade kul, inte mamma, alltså borde jag ha öppnat min plånbok å inte hennes..

Detta är vad det kostar:

Studentdagen
* Inbjudningskort till examensdagen 70:-
Hmm, undra om jag hade några?
* Mat, buffé (fixa själv) 2000:-
Nog för att vi gjorde allt själv, men kostade de verkligen så mycket?
* Vin o Öl 600:-
De tror jag faktiskt inte att vi serverade hemma. Kanske nån enstaka.
* Studentfoto inkl tackkort 400:-
Studentfotot, fixade klassen gratis å mailade sedan ut bilderna, å tackkorten gjorde jag hemma på datorn.
* Examenskläder 2500:-
Klänningen ärvde jag från moster så den betalde jag inte en krona för. Skor köpte jag på Skopunkten, max 199kr.
* Champagnefrukost 100:-
Det tog vi ur klasskassan.
* Studentmössa 350:-
Jag har för mej att den va lite dyrare.
* Examensskylt 300:-
Den var jag aldrig involverad i, så jag har ingen aning.
* Blommor från förälder 300:-
Minns inte om jag fick de =P
* Transport (flak) 3000:-
Pappa lånade en limousine, vet inte vad de kosta.
* Present från förälder 2000:-
Kom inte ihåg den exakta summan, men jag vet att de va betydligt mer än så.

Studentbal
Hade ingen studentbal, utan det blev bara krogen på kvällen, tog på mej nåra gamla kläder å skor. Fick skjuss till bussen å hämtning också, så de blev inga taxiresor. Håret gjorde jag själv. De blev väl nån cider eller två i baren..
* Middag 500:-
* Kläder, hyra 1500:-
* Taxi 200:-
* Frisör 500:-
* Efterfest/bar 100:-

Studentskivor
* Inbjudningskort till egen 50:-
Jag gjorde det lätt för mej och tog det muntligt.
* Egen, inkl middag 300:-
Kan nog stämma.
* Andras skivor 2 st à 300 kronor 600:-
Det låter också rimligt.
* Taxi 200:-
Även här fick jag skjuss.
* Efterinsläppsbiljetter till 3 fester 300:-
Gick inte på fler fester än de antal som står ovan.

Totalt 15870:-
Efter att ha tänkt igenom så kom jag nog upp i den summan om inte mer, usch vad hemskt egentligen. Så mycket på knappt två månader..


Saknar den dagen...

//Angelica


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0