Dagens I-landsproblem

Skrivet den 2010-02-04, klockan 20:41:18
I hela mitt liv har jag haft svårt för vissa saker..

Tetrapak - öppnade en mjölk idag å när Erik kom hem å såg hur den var öppnad utbrast han: "Vad gör du egentligen? Du har ju misshandlat paketet!" Haha, men det är svårt, så de rivs aldrig åt det hållet jag vill eller så blir det ett för litet hål eller alldeles för stort. Så jag gillar de med skruvkork, blir sällan fel. ;)

Konservburkar - då föredrar jag de med en liten öggla på som man "drar" upp locket med, sånna kan jag handskas med. Använder jag en konservöppnare så sabbar jag bara hela burken utan att få upp den. När jag bodde hemma så hade vi ofta konservburkar till katterna. När jag var hemma med dom så fick de äta torrfoder (vilket de inte alls gillade) eller vänta tills nån kom hem, om det inte fanns en burk öppnad. För det går verkligen inte att öppna konserver..

Plastfolie - finns det nåt sämre? Jag drar ut en bit å börjar riva av den. Då börjar det klibba ihop i den nyrivna änden.. När jag försöker rädda det så börjar det klibba ihop i andra ändan.. Sen är allt kaos.. Så de slutar ofta med att jag river av å knögglar ihop allt å slänger å tar alu.folie istället. 

Haha, vilka I-landsproblem jag har.. =P

//Angelica

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0