Fixa problemet istället för å snåla!

Skrivet den 2009-09-21, klockan 20:53:27

Jag förstår mej inte på Bostaden riktigt.. Våran torktumlar har varit sönder ett bra tag nu, typ sen somras kanske.. Å de är faktiskt alldeles för länge! För det gör väldigt skillnad å torka i tumlar eller i skåp..

Idag när jag kom in i tvättstugan satt det en lapp på tumlaren att den var trasig å felanmäld(tvätten blir kall å fortfarande blöt).(Det var samma fel på den förra veckan när jag tvättade..) Så jag använde inte den.

När jag hade nån timma kvar på min tvätt-tid så vare nån där å tittade på den å så frågade han mej lite om den.. Å så berättade jag att den hade varit opålitlig sen i somras, men det trodde han inte på.. Å så gick han å ringde nån.. När han kom tillbaka så sa han att de hade tittade på den där tre gånger..

Å så öppnade han luckan kände att det var varmt (å tog förgivet att den funka?), sen tog han lappen satte den på anslagstavlan å så gick han.. Skumt tänkte jag för den kan ju inte laga sej själv bara å han gjorde som inget med den.. Men eftersom lappen var borta så måste maskinen vara lagad tänkte jag..

Så jag tog nåra strumpor å slängde in å startade.. Efter 40 minuter hade den stängt av sej själv, vilket betyder att den ska vara klar. Jag öppnade, visst var det varmt, men kläderna var fortfarande lika blöta.

Förstår inte varför man inte gör något åt problemet! När ska de inse att den inte funkar?!? Antingen så tar man å går igenom den å kollar vad som verkligen är fel, eller så kastar man ut den å skaffar sej en ny.. För den är typ lika gammal som huset (1960)! Nej det snålar man in på å låter hyresgästerna få va utan tumlar..

FIXA PROBLEMET ISTÄLLET FÖR ATT SNÅLA! (Nåra pengar borde ju finnas..)

Jag längtar till jag har pluggat klart kan flytta från Bostaden å hoppas att jag aldrig kommer å återvända till dom.. För jag gillar dom verkligen inte..

//Angelica


Vad tycker du?
Skrivet av: mikaela
Den 2009-09-21, klockan 21:24:28

najs blogg du har ! ;p kolla in mina teckningar som jag gjort på bloggen, och lämna gärna en kommentar <3


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0