Rattfylleri

Skrivet den 2009-11-03, klockan 17:21:29

Usch det knyter sej i magen på mej när jag "bläddrar" igenom Aftonbladet på nätet. I morse läste jag om en känd TV-profil som körde rattfull å nu läser jag om en liten pojke som blev påkörd av en berusad man. Det läskiga är att det är faktiskt en del bilister ute varje dag på vägarna med alkohol i kroppen. Det är f*n livsfarligt!

Jag tycker att det borde finnas alkolås i alla bilar, tycker att det borde vara ett krav faktiskt, för allas skull. Som TV-profilen det var "en-dagen-efter", det är inte så lätt att veta hur mycket akohol som är kvar. Många glömmer nog bort också att de såååå drack dagen innan.

Själv rör jag inte bilen dagen efter, eller jo, men jag sitter inte bakom ratten, det får någon annan göra. Bara för att jag vet inte hur mycket jag har kvar i kroppen, jag kanske känner mej nykter, men det kan ju finnas kvar.

Så varför chansa?
Känns bara dumt å riskera körkortet för det å framförallt, mitt eller någon annans liv.

//Angelica


Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0