Är jag på rätt plats?

Skrivet den 2009-03-11, klockan 22:31:33

Satt i min ensamhet å funderade lite; hmm, byggnadsingenjör, är det verkligen något som jag vill bli? Well, de e vad jag tror iaf.. Det har ju varit min dröm i 2 år!! Jag gick ju basåret bara för att komma in på programmet.. Men jag vet inte.. Jag trodde att det kändes rätt, tycker att det är kul å rita hus, jag spanar in olika hus jag ser å så..

Men jag vet inte om det kommer å gå.. Jag kan inte läsa in saker jag inte kan, jag måste utföra det praktiskt.. Dvs att jag kommer å få problem, då det inte ingår nåt praktiskt i utbildningen.. Jag trodde inte att det skulle vara så här svårt.. Det gick ju bra i början, men det tror jag beror på att det bara var matte, vilket jag är bra på.. Men byggkurserna går inge vidare.. Är iofs bara inne på min tredje.. Men den första fick jag 28,5 å man behövde minst 28. Nästa fick jag 16 å man behövde 23(?). Å den här går inge bra heller..

Samt att jobba med massa killar som tror att man är nollställd bara för att man är tjej är inge vidare heller.. Å de här är bara i skolan, hur är det inte ute på arbetsplatsen? Det kommer en 23-årig nyexad tjej som försöker å få de gamla gubbarna på 60 år att byta "bygg-stil".. Yeah right!

Jag tror att jag borde ha valt nåt annat, nåt som jag verkligen är bra på.. Som inte är lika svårt att lära sej.. Men vad skulle de vara? Vad är jag verkligen bra på?!? Åhh, jag vet inte!! Min andra dröm är arkitekt, men det är kört, har inte tillräckliga betyg å jag kommer aldrig i hela mitt liv göra högskoleprovet igen!! Nästa dröm på listan är förskolelärare.. Men jag vet inte..

Å, vad svårt det är!! Hur vet jag vad som är mitt rätta val?!?

//Angelica


Vad tycker du?
Skrivet av: Jenny
Den 2009-03-12, klockan 00:13:45

Brukar vara känslan efter omtenta besked. du passar bra in, menar jag är också en trög tjej som inte kan alla delar innan jag började det kommer ju med tiden =) Sommar praktik är ju ett smart sätt att lära sig =)



Fick föresten 83% på testet i föregående inlägg ;)

Skrivet av: Angelica
Den 2009-03-12, klockan 08:39:50

Tur att jag inte är ensam med å va trög på att fatta..


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0