En liten förklaring =)

Skrivet den 2008-10-21, klockan 16:13:32

Har fått reda på att det är en av mina nya läsare som inte riktigt förstod vad mina smiliesar betydde, så därför ska jag i detta inlägg förklara dom:

=) → glad
=D → lite mera glad
=( → ledsen
=P → glad med tungan ute
;) → blinkar med ögat
=O → förvånad
=S → förvirrad
=/ → hmm
=@ → arg
<3 → ett hjärta

Sen är det inte alla som förstår mina förkortningar och andra ord, så därför ger jag en förklaring till dessa också:

Förkortningar:
iaf → i alla fall
iofs → i och för sej
mkt → mycket
tom → till och med
ggr → gånger
pga → på grund av

Ord:
blire → blir det
ere/äre → är det (beror på om det är stockholmskan eller norrländskan som är påkopplad)
eru/äru → är du (beror på om det är stockholmskan eller norrländskan som är påkopplad)
eww → äckligt
fara/for → åka/åkt (på norrländska)
fårom → får dom
hare → har det
hure → hur det
hurom → hur dom
nåe/nåt → något
nån → någon
ståre → står det
trore → tror det
vare → var det
vene → vet inte
å → och

Ciao


Vad tycker du?
Skrivet av: Cristian
Den 2008-10-21, klockan 16:22:46

Haha, menar du att folk inte förstår dig? ;D

Skrivet av: Agge
Den 2008-10-21, klockan 16:48:57

tydligen.. =P


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0