Sanden och Stenen

Skrivet den 2008-10-09, klockan 20:32:09
Det är en historia om två vänner som vandrar i öknen. Vid ett
tillfälle börjar dom gräla och den ena ger den andra en örfil. Den
senare, som får ont, men inget säger, skriver i sanden: "Idag fick jag
en örfil av min bäste vän".

De fortsätter att promenera och kommer till en oas, där de bestämmer
sig för att bada Den som fått en örfil tidigare, håller på att drunkna
men hans vän räddar honom. När han kommit till sans igen, skriver han
på en sten "I dag räddade min bästa vän mitt liv". Den som givit
örfilen och sedan räddat sin vän frågar:

"När jag skadade dig skrev du i sanden och nu när jag räddat dig
skriver du på en sten, varför? Den andra svarar: "När någon skadar oss
skall vi skriva det i sand där förlåtelsens vindar lätt kan sudda ut
det. När någon gör något bra, bör vi gravera in det på en sten där
ingen vind någonsin kan sudda ut det. Lär dig att skriva dina skador i
sand och dina glädjeämnen på sten".

Ciao

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0