Lamp-kontroll

Skrivet den 2008-10-22, klockan 20:01:29
När vi kom upp för Svingen så stod polisen där bakom träden å gömde sej.. När kom kom klev de fram på trottoaren å lös med en röd lampa.. De tittade på oss men lät oss vara, men de stoppade 4 andra som kom cyklande emot oss.. Det för att cyklisterna cyklade utan lyse.. =S

Att de tittade på oss var nog för att Ems hade cykel utan lyse på.. Men de lät oss nog vara då hon gick å inte cyklade.. Jag är inte säker, men de e min gissning..

Har bara hört att de gör sånna kontroller, aldrig sett de själv.. Så de e tur att jag har fixat min lampa nu.. De är iofs lite bra att de kontrollerar, för de e livsfarligt närom cyklar utan.. Man hinner inte se dom förns de är breve eller har kört på en.. Vadå? Bilar måste ju ha lysen, så varför inte cyklar?

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0