Isbroddar

Skrivet den 2008-01-09, klockan 19:10:01
När ja va ute å promenera idag så tog jag på mej mina nya isbroddar(hetere så? sånna man har på fötterna) för att ja inte skulle knäcka vart ända litet ben i kroppen här i sandfria Umeå, där snön ligger tätt packad så den blir hal..

Jag är lessen mamma, men för att vara helt ärlig; så varom värdelösa.. De lossna ju varannan meter!! Så till slut gav ja upp.. Så ja fick riskera å halka.. Undra vems fel de hade vare om ja hade ramlat, de hade ju inte vart mitt fel iaf.. Då hadre vare Umeå kommun (de ska väl sköta sandningen?) eller isbroddar-tillverkare (för dåliga grejor) eller mamma (som ger mej grejer som inte funkar)..

Okej, ja skulle no inte skylla på mor min iaf.. Så då återstår kommunen å tillverkaren.. Hmm, knepigt..

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0