7-sekunders-regeln

Skrivet den 2008-01-15, klockan 13:54:19
När ja satt å plugga nyligen så blev ja så otroligt sugen på russinen som stod breve mej, så ja va tvungen å äta nåra (ja vet, ja skulle inte äta russin på ett tag.. Men ja kunde inte klara mej utan..) Så medan ja fortsätter å läser i boken (BiB-boken, mye spännande) höjer jag handen för att stoppa neren i burken..

Men ja vette tusan va som hände, för plötsligt låg burken på golvet.. Å mina russin va utspridda.. Ja slängde mej på golvet för att hinna plocka upp den innan tiden va ute..

Så här ere.. Om man tappar nåe på golvet så har man 7 sekunder på sej å plocka upp de, efter 7 sekunder så ere oätligt.. Tappar man nåe ute, så har man 2 sekunder på sej.. Så då måste man va snabb..

Men ja lyckades med 7-sekunders-regeln, så ja hann få upp mina russin å de åkte tillbaka i burken igen.. Å senare kunde ja njuta av mina russin.. ;)

Så kom ihåg de; 7-sekunders-regeln inne å 2-sekunders-regeln ute..
Då ere fortfarande ätbart..

Fast, ja tror inte att ja skulle äta upp nåe som ja tappar i diskhon.. De e för äckligt!! Men man får väl se regeln från fall till fall... Haha

Ciao

Vad tycker du?
Skrivet av: Cristian
Den 2008-01-15, klockan 20:25:45

Du vet att det där är en myt va? ;)

Skrivet av: Agge
Den 2008-01-15, klockan 21:15:32

Ne.. Absolut inte!!

Skrivet av: Gradin.
Den 2008-01-15, klockan 21:37:58

Hade jag tappat nåt på mitt egna golv hade jag plockat upp det igen;) spela roll på tiden

Skrivet av: Agge
Den 2008-01-15, klockan 21:41:01

Jo, de göre faktiskt.. de kommer ju mer smuts å mer bakterier om de ligger längre.. ;)


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0