Stressig morron

Skrivet den 2008-12-10, klockan 14:18:41
Som vanligt gick jag upp 07.05, för att fixa frukosten å sen titta på julkalenderna, de va lite jobbigt då soffan stod på tvären och tv väldigt nära.. Men de gick bra ändå, saknade dock ett bord att ställa brickan på, men jag kom på att jag hade skrivbordet bakom mej..

Borstade tänderna, borstade håret(!) å sen drog jag ut sladdarna från väggen å stoppade allt under tv-bänken..  Kom på att jag va tvungen å ta bort antennsladden som går in i sovrummet, va då tvungen å leta reda på en tång, de va ett tungt arbete å jag gjorde illa min stackars hand.. Men saksamma.. Lyckades inte få ut alla, så Erik fick också göra en insats..

På med kläder, fylla vattenflaska, packa ner skolsakerna.. Såg att det va 10 minus ut!! Svinigt kallt juh! Kom på att de kanske va bra å ha ett par varmare vantar, dyka ner i röran å leta.. Trodde inte att jag skulle kunna ta mej upp ur den ställningen som jag stod, gjorde ont i kroppen! Letade å letade, men jag fick bara fram en! Vände hela högen 100 gånger sen kom den andra vanten också fram.. Jag kunde ju ha planerat lite bättre igår när jag plockade undan allt, för jag visste att det var för kallt med fingervantar (med hål i).. Men de verkar ju dumt å planera i förväg..

Greppade sadelskyddet, på med jacka, mössa.. Hmm, nycklarna? Vart va dom? In i sovrummet, leta järnet i nyckelkorgen.. Inget rosa där inte.. Sprang runt som en yr höna! In i vardagsrummet, skymtade något rosa på skrivbordet, puh.. Tog väskan å ut genom dörren.. Ut genom porten halkade till, men höll mej på fötter.. Insåg att det kanske inte va en bra idé att cykla, men jag hade inge val.. De va brottom!!

Tyckte att det kändes varmt för att vara 10 minus, kunde ju tom röra på siffrorna på låset, men de va lite knepigt å böja upp det, men de gick.. På med lapan, backa ut å upp på cykeln.. Började trampa men de hände inget!! Cyklen stod stilla å däckett rullade! kom på att jag kanske inte skulle ta i så mycket.. Trampade lugnt och försiktigt å kom iväg..

När jag hade kommit förbi VC kände jag hur kallt det var!! Då kändes det som 15 minus om inte 20, minst.. Det verkligen bet i kinderna å tårarna sprutade, andades som om jag hade sprungit maraton, å då hade jag bara cyklat nåra hundra meter.. Men jag får så sjukt svårt å andas näre e kallt, å att jag är täppt i näsan gör inte saken bättre! För då blir luften som kommer in så kall å då göre ont..

Iaf, kom till skolan helskinnad, 10 minuter innan TS kom.. Suck.. De va värre att cykla hem, för då tog jag en annan väg å den va jätte isig å spårig, så där hölle på å sluta illa ett par gånger, men ändå envisas jag å fortsätter cykla.. De måste va nåe fel på mej..

Ciao

Vad tycker du?

(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0