Lekar

Skrivet den 2008-04-16, klockan 20:25:11
Kom å tänka på massa konstiga saker jag hade för mej när jag var mindre..

Minns när jag å Åsa satt på mattelektionerna å körde miniräknarrace.. =P
De gick ut på att man skulle få så högt nummer som möjligt.. Man började med att slå in 1+1 å så slog man enter.. Sedan kunde tävlingen börja.. Under en minut så skulle man trycka på enter så många gånger som möjligt.. Den som fick de högsta numret vann.. De va lite knepigt i början, men sen kom man på en taktik så de gick fortare..

Minns när jag å Issa å Amanda lekte att vi va kusiner som skulle ut å resa med vår faster.. Vi började alltid med att skriva ett släktträd, å de va alltid krångligt.. Alla syskonen, å kusiner, platsföräldrar å platssyskon hit å dit.. Sen ringde vår faster å sa att vi skulle utomlands, så då började vi titta på resor i typ DN... Å där efter så vare dags å skriva packlista.. Grejen var den att vi kom typ aldrig utomlands.. Utan fastnade i planeringen..  Å nästa gång så började vi om på nytt.. Men kul vare..

Ja, de va iaf två av de grejer som jag har hitta på under min barndom.. Okej, de va inte bara jag som kom på idéerna.. =P

Ciao

Vad tycker du?
Skrivet av: Anonym
Den 2008-04-16, klockan 20:50:39

hahaha juste fan, det där kmr jag ihåg ju! eller du fick mig att komma ihåg det...jag kmr ihåg att amanda var ganska dominerande i den där släkt-grejsen :P

Skrivet av: Agge
Den 2008-04-17, klockan 08:52:33

haha, yees! hon va den me 100 syskon typ.. =P

Skrivet av: hon med 100 syskon
Den 2008-04-17, klockan 23:38:53

haha agge , det där hade ja nästan glömt bort . Men det var en väldigt rolig lek , mkt tanke bakom den . Rätt komplicerat för att va så små .

Minns du när macke fick heta Aljohan ? issa minns inte . O minns du när vi brukade springa o hänga i trädet o leka döda när bilar körde förbi ? haha .

Skrivet av: Agge
Den 2008-04-18, klockan 16:53:58

haha.. sant, att vi klara av de va rätt stort!!

Juste, men de va när vi va i lekstugan.. Å den elaka tanten som bodde i huset.. =P Å va han inte ville heta de..
Trädet.. Ja, frågan är lix varför? =P De som åkte förbi måste tyckt vi ba va konstiga.. :P


(Kommentarer där du gör reklam för din egen blogg, ber mej rösta på dej, tipsar om dina spännande tävlingar, "dagens blogg", mm kommer jag inte att godkänna)


Ditt namn:
Klicka i rutan så sparas du till nästa gång

Din E-postadress: (bara synlig för mej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0